svētdiena, 2013. gada 6. oktobris

Volkswagen uzsāk aktīvu darbību elektriskās mobilitātes ērā

• Koncerns uzstādījis mērķi līdz 2018. gadam kļūt par elektromobiļu tirgus līderi
• Vairāku miljardu investīcijas jaunās tehnoloģijās, apmācīti 70 000 darbinieku
• Sākotnēji līdz 2014. gadam pieejams 14 elektrisko un hibrīdautomobiļu klāsts
• Vinterkorns: „Mēs sākam pareizajā laikā“
Volkswagen koncerns ir uzstādījis mērķi kļūt par globālo elektromobiļu tirgus līderi. „Mēs sākam pareizajā laikā. Mēs elektrizējam visas automobiļu klases, un tāpēc mums ir viss nepieciešamais, lai līdz 2018. gadam padarītu Volkswagen koncernu par labāko autoražotāju visās jomās, tostarp elektriskajā mobilitātē,” 65. starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē pie Mainas teica Prof. Dr. Martins Vinterkorns (Prof. Dr. Martin Winterkorn), Volkswagen Aktiengesellschaft vadītājs.
Vinterkorns ir pārliecināts, ka Volkswagen pozīcijas ir spēcīgas: „Mums ir visaptverošākā pieeja rītdienas mobilitātei. Sākot no ļoti efektīviem, videi draudzīgiem dīzeļdegvielas, benzīna un dabasgāzes dzinējiem līdz klasiskiem hibrīddzinējiem, elektriskajiem dzinējiem un plug-in tipa hibrīdautomobiļiem – neviens cits automobiļu ražotājs nespēj mēroties ar mūsu plašo piedāvājumu”. Uzņēmums vēlas iegūt jaunus klientus ar elektriskajiem automobiļiem, kas ir tehniski moderni, praktiski ikdienas lietošanā, droši un pieejami par pieņemamu cenu, un vadošajā automobiļu industrijas izstādē prezentē tādus modeļus kā pilnībā elektriskie e-up! un e-Golf, kā arī plug-in tipa Audi A3 e-tron hibrīdautomobilis un Porsche Panamera S E-Hybrid.
Vinterkorns apgalvo: „Elektriskais automobilis nedrīkst būt kompromiss uz riteņiem, tam ir jābūt pārliecinošam visās jomās”. Viņš uzskata, ka vides aizsardzība un ilgtspēja arvien biežāk ir galvenie pirkšanas kritēriji: „No bezizmešu pilsētas automobiļa, plug-in tipa universālā hibrīdautomobiļa līdz trīs litru sporta sedanam – mūsu klienti ir tie, kuri izlemj, cik elektrisku automobili viņi vēlas”. Turpinājumā viņš atklāja, ka elektriskās piedziņas automobiļi ir galvenais pamatnoteikums, lai sasniegtu augstos klimata aizsardzības mērķus un ka plug-in tipa hibrīdautomobiļiem ir lielākais tirgus potenciāls.
Sākotnēji līdz 2014. gadam kopumā tiks piedāvāti 14 dažādu koncerna zīmolu modeļi ar elektriskās vai hibrīdpiedziņas tehnoloģiju. Ja pieprasījums būs pietiekošs, ar alternatīvām piedziņām varētu tikt aprīkoti līdz pat 40 jauni modeļi. Vinterkorns uzsvēra, ka Volkswagen ir nostādījis elektrisko mobilitāti „koncerna centrā”: „Mūsu sastāvdaļu ražotnēs ir uzkrātas zināšanas par elektriskajiem dzinējiem un akumulatoru sistēmām, pie mums strādā 400 labākie elektrisko piedziņu speciālisti, un šajā jauno tehnoloģiju jomā mēs esam apmācījuši gandrīz 70 000 izstrādes, ražošanas un apkalpošanas darbiniekus – tā ir lielākā elektrifikācijas apmācības programma nozarē”.
Volkswagen koncerns pētniecībā un izstrādē katru gadu iegulda vairāk kā septiņus miljardus eiro. Ievērojama daļa tiek atvēlēta elektriskās mobilitātes tehnoloģiju un sastāvdaļu izstrādei – tas ir vairāk kā jebkurā citā jomā.
Lai ātri un efektīvi ieviestu elektrisko automobiļu ražošanu visos koncerna zīmolos un transportlīdzekļu klasēs, svarīgākās ir modulārās būvniecības sistēmas, kas jau no paša sākuma tiek paredzētas elektrisko piedziņas daļu montāžai. Ražotnes Bratislavā, Pueblā, Volfsburgā, Leipcigā un Ingolštatē tagad var elastīgi un ar zemu riska iespējamību reaģēt uz pieprasījumu, ja tas pieaugs, un, izmantojot pārbaudītas sastāvdaļas, samazināt gan automobiļu svaru, gan izmaksas.
Vinterkorns uzskata, ka katrs, kurš patiesi uzņemas atbildību par apkārtējo vidi, domā soli uz priekšu: „Mums ir jādomā holistiski un jābūt vispusīgai pieejai attiecībā uz mobilitāti – no enerģijas ieguves, izstrādes, ražošanas, tirdzniecības un automobiļu darbības līdz pat otrreizējai pārstrādei. Tādēļ mūsu mērķis ir atrasties vadībā ar holistiskām, modernām mobilitātes koncepcijām”.
Eiropā Volkswagen koncerna zīmoli šobrīd piedāvā 420 modeļu variācijas, kuru maksimālais CO2 izmešu daudzums ir 130 g/km, 302 modeļus ar maksimālo izmešu daudzumu 120 g/km, 50 modeļus, kuru izmešu daudzums ir aptuveni 100 g/km, un 23 modeļus, kuru izmešu daudzums ir 95 g/km vai mazāk. Viszemākais izmešu līmenis ir Volkswagen XL 1 plug-in tipa hibrīdautomobilim. Pasaulē efektīvākā sērijveida automobiļa CO2 izmešu daudzums ir 21 g/km, tas patērē 0,9 litrus degvielas, un tā nobraucamais attālums ir 500 kilometri, kas to padara par uzņēmuma tehnoloģisko līderi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru